Tuntikuvaukset

CHIPILATES

Kehittää kehon ja keskivartalon hallintaa, parantaa liikkuvuutta sekä harjoittaa syviä lihaksia. Pallo ohjaa kehon liikeratoja ja samalla toimii aromaterapeuttisena innokkeena. Tunti sopii kaikille.

KEHONHUOLTO

Kehonhuoltotunti on rauhallinen, kehoa ja mieltä tasapainottava tunti. Tunnilla pyritään palautumaan rasituksesta sekä avaamaan kehon jumeja ja helpottamaan kehon jännitystiloja. Kehonhuollossa keskitytään edistämään kehon liikkuvuutta ja vetreyttä sekä parantamaan kehonhallintaa.
Tunnilla tehdään mm. erilaisia liikkuvuusharjoituksia kuten dynaamisia ja staattisia venytyksiä sekä aktivoidaan kehon tukilihaksia.
Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille.

KEVYTJUMPPA

Kevytjumppa on perusjumppaa, mutta kevennetysti. Tunnilla ei hypitä, ohjaaja antaa monipuolisesti vaihtoehtoja koko tunnin ajan.
Tunti aloitetaan helpolla alkulämmittelyllä, jonka aikana tehdään liikkuvuus – ja tasapainoharjoituksia. Alkulämmittelyn jälkeen tehdään lihaskuntoharjoitteet ja lopuksi venytellään rauhassa. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille.

KEVYT LAVIS® – LAVATANSSIJUMPPA

Hypyttömällä Kevyt Lavis®-tunnilla nautimme liikunnasta kotimaisen lavamusiikin tahtiin. Musiikkilajeina voi olla esimerkiksi humppa, valssi, bugg, jenkka tai tango. Laviksessa yhdistämme tanssiaskeleita ja perinteisiä jumppaliikkeitä. Tämä on hypytön tunti. Kukin liikkuu tunnilla oman kuntotasonsa mukaan.

KUNTOJUMPPA

Tunnilla on reipastahtinen aerobinen osuus, joka toteutetaan erilaisin askelluksin. Alkulämmittelyn ja askellusosion jälkeen tehdään tehokkaat lihaskuntoliikkeet ja lyhyet loppuvenyttely. Tunti sopii jo aiemmin liikkuneelle.

KUNTOPATTERITREENI

Kuntopatterotreenissä liikkeet suoritetaan neljän liikkeen pattereina ja jokaista patteria tehdään kolme kierrosta, jokainen harjoittelija omalla paikallaan. Liikepattereissa vaihtelevat lihaskuntoliikkeet sekä sykkeen kohotus liikkeet. Tunnilla jokainen liikkuja pystyy itse määrittelemään harjoitustahdin ja ohjaaja antaa vaihtoehtoisia liikkeitä, joten tunti sopii eritasoisille liikkujille.

KUNTOSALITREENI UUSI TUNTI!

Tunnilla helpon alkulämmittelyn jälkeen tehdään lihasvoima- ja liikehallintaharjoitteita kuntosalilaitteilla. Jokainen harjoittelija tekee liikkeitä omaan tahtiin laitteissa, jokaista liikettä tehdään 2 x 50 sekuntia. Tunnin lopussa venyttelyt. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille, sillä jokainen pystyy itse määrittelemään tunnilla oman tahdin sekä liikkeiden vastukset.

KUNTOTREENI

Tämä tunti tarjoaa kunnon kohotusta monipuolisten liikkeiden avulla. Tunnilla tehdään kokonaisvaltaisia lihaskuntoliikkeitä sekä sykettä nostavia liikkeitä. Tunnilla tehdään 60 sekuntia/liike töitä ja jokainen liikkuja saa itse määrittää oman tahdin liikkeiden suorittamiselle, joten tunti sopii eritasoisille liikkujille.

LAVIS® -LAVATANSSIJUMPPA

Uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavis® -lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija.

LIHASKUNTOJUMPPA

Tunnilla tehdään helpon alkulämmittelyn jälkeen monipuolisia lihaskuntoharjoitteita koko keholle!
Tunnin lopuksi venytellään.

LIIKETTÄ JA LIIKKUVUUTTA

Tunnilla tehdään rauhallinen alkulämmittely, jossa tehdään monipuolisia liikkuvuusharjoitteita. Alkulämmittelyn jälkeen tehdään aktiivisia ja passiivisia venytyksiä koko keholle. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille.

SOUTUSPINNING UUSI TUNTI!

Monipuolisuutensa ansiosta laji soveltuu niin kuntoilijoiden liikuntamuodoksi, kuin osaksi eri lajien kilpa- ja harrasteurheilijoiden harjoittelua. Samalla tunnilla voivat olla niin aloittelijat kuin kokeneemmatkin soutajat; ohjaaja huomioi jokaisen tarpeet. Soutuspinningtunnilla on alkulämmittely, työjakso ja loppuverryttely. Soutaessa vaihdellaan tempoa ja vastusta musiikin soidessa taustalla. Liikkeet pyritään suorittamaan samaan tahtiin. Joitakin osuuksia tehdään musiikin rytmissä. Ohjaaja määrittää käytettävän tahdin sekä opastaa tekniikassa ja laitteen käytössä. 

Sisäsoutu on nivelystävällinen ja kaloreita polttava ja suuria lihasryhmiä kehittävä aerobinen kunnonkohotuslaji.

SISÄPYÖRÄILY (Liikunta- ja hyvinvointikeskus Aplico Oy, Ratakatu 24)

Sisäpyöräilyssä on helppo saada hyvä hiki pintaan. Laji sopii loistavasti sekä aloittelijoille, että jo kokeneemmille polkijoille, sillä jokainen harjoittelija pystyy itse säätämään pyörän vastusta.

TERVE SELKÄ

Lähes jokainen ihminen kärsii jonkinlaisista selkävaivoista jossain vaiheessa elämäänsä. Selkävaivat voivat olla pitkäaikaisia ja aiheuttavat merkittävää toiminta ja työkyvyn vajausta. Tämän vuoksi ennaltaehkäisevällä toiminnalla ja liikunnalla on suuri merkitys. Tunnin tavoitteena on ohjata hallitsemaan selän asentoja ja kehittämään kehonhallintaa. Tunnilla harjoitetaan vartalon lihasten tukitoimintaa ja rangan liikkuvuutta. Aktiivisten harjoitusten kautta pyritään vaikuttamaan kivunhallintaan.

YOGA FLOW™

Yoga Flow on kehon voimaa sekä hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. Tunti sopii aloitteleville sekä jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille.

ZUMBA® (Liikunta- ja hyvinvointikeskus Aplico, Ratakatu 24)

Keskivartaloa muokkaava tanssitunti, jossa yhdistellään eri tanssilajeja, mm. cumbiaa, salsaa, sambaa ja reggaetonia. Tunnilla yhdistellään latino-rytmejä tämän hetken kuumimpiin tanssiaskeliin. Energinen ja iloinen tunti, jonka aikana kulutat paljon kaloreita.