Tuntikuvaukset

BODYPUMP™

Les Mills BODYPUMP™ on alkuperäinen Les Millsin tangolla ja painoilla tehtävä harjoitus. Se muokkaa, virittää ja voimistaa koko kehoa nopeasti. BODYPUMP™ -tunnilla keskitytään useisiin toistoihin pienillä painoilla. Harjoitus polttaa kaloreita, kehittää lihasvoimaa ja muokkaa vartaloa. BODYPUMP™ haastaa tärkeimmät lihasryhmät intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla. Tunnilla yhdistyy koreografia, hittimusiikki ja tehokas treeni.

CHIPILATES

Kehittää kehon ja keskivartalon hallintaa, parantaa liikkuvuutta sekä harjoittaa syviä lihaksia. Pallo ohjaa kehon liikeratoja ja samalla toimii aromaterapeuttisena innokkeena. Tunti sopii kaikille.

CORE-TREENI

Tunnilla keskitytään keskivartalon vahvistamiseen monipuolisilla liikkeillä. Liikkeitä tehdään sekä seisten että lattialla. Liikkeisiin annetaan myös kevyempiä vaihtoehtoja, mutta tällä tunnilla pääsee myös haastamaan keskivartalonsa lihaksia. Tunnin lopussa tehdään lyhytloppuvenyttely.

CRUISER -SISÄPYÖRÄILY

(Liikunta- ja hyvinvointikeskus Aplico Oy, Ratakatu 24)
Tämä sisäpyöräilytunti on keskiraskas vauhtikestävyystunti, jossa yhdistyvät intensiivisiet harjoitusosiot ja ajamisen nautinto. Tunti sopii jo jonkin verran liikuntaa harrastaneille pyöräilyn ystäville.

INTERVALLIJUMPPA

Reipas ja tehokas tunti, jossa sykkeenkohotus- ja lihaskunto-osiot vaihtelevat. Alkuun tehdään hyvä lämmittely ja tunnin lopussa verrytellään ja venytellään. Tunnilla annetaan liikkeisiin myös hypyttömät vaihtoehdot.

KEHONHUOLTOTUNTI

Tunti aloitetaan liikkuvuutta lisäävillä lämmittelyliikkeillä, jotka ylläpitävät sekä edistävät motorisia perustaitoja kuten tasapainoa. Tunti on rauhallinen ja venyttelyihin käytetään huomattavasti aikaa tunnin aikana. Venyttelyt aloitetaan dynaamisilla venyttelyillä eli liikkeessä tehtävillä venytyksillä, jotta myöhemmin tehtävissä staattisissa eli paikallaan pysyvissä venytyksissä saataisiin maksimaallinen tulos. Tunti sopii kaikille.

KEVYTJUMPPA

Tunnilla jumpataan rauhalliseen tahtiin ja tehdään liikkeitä, joihin kaikkien on helppo tulla mukaan. Tunnin aikana tehdään monipuoliset lihaskuntoliikkeet, joita jokainen voi tehdä oman kuntotasonsa mukaan. Tunnin lopussa venyttelyt. Tunti on tarkoitettu aloitteleville jumppaajille tai muuten kevennettyä ohjelmaa tarvitseville.

KUNTOJUMPPA

Tunnilla on reipastahtinen aerobinen osuus, joka toteutetaan erilaisin askelluksin. Tätä seuravat tehokkaat lihaskuntoliikkeet ja loppuvenyttely. Tunti sopii jo aiemmin liikkuneelle.

KUNTOPATTERITREENI

Tehokas lihaskuntoa ja sykkeennostoa sisältävä patteriharjoitus. Tuntiin kuuluu alkulämmittely, 3 erilaista liikepatteria ja lyhyt loppuverryttely. Jokaisessa liikepatterissa on aina yksi sykettä kohottava liike ja kolme oman kehon painolla tehtävää lihaskuntoliikettä, jotka kuormittavat kehoa monipuolisesti. Yhtä patteria toistetaan kolme kierrosta. Tunti sopii kaikille, sillä ei sisällä koreografiaa ja liikkeet voi tehdä omaan tahtiin. Ohjaaja antaa liikkeisiin vaihtoehtoja, joista jokainen löytää itselleen sopivan.

KUNTOTREENI

Tämä tunti tarjoaa peruskunnon kohotusta kaiken ikäiselle ja kuntoiselle liikkujalle. Tunnilla liikkuja voi itse määrittää oman tahdin liikkeiden suorittamiselle. Tunnilla harjoitetaan kehoa kokonaisvaltaisesti omalla kehonpainolla sekä välineitä hyödyntäen kuntopiirityylisesti.

LAVIS® -LAVATANSSIJUMPPA

Uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita. Lavis® -lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija.

LIHASKUNTOJUMPPA

Tunnilla tehdään helpon alkulämmittelyn jälkeen monipuolisia lihaskuntoharjoitteita koko keholle!
Tunnin lopuksi venytellään. Tunti sopii kaikentasoisille liikkujille.

PERUS-CIRCUIT

Helppo alkuverryttely, jonka jälkeen monipuolinen kiertoharjoitus kuntosalilaitteissa ja loppuun lyhyt venyttely.

POWER-CIRCUIT

Tehokkaan alkulämmittelyn jälkeen kiertoharjoittelu kuntosalilaitteilla. Vuorotellen voima ja HIIT- harjoitteet haastavat tehokkaasti. Tunnin lopussa lyhyet venyttelyt. Tunti sopii jo aikaisemmin circuitissa käyneelle.

RVP-JUMPPA

RVP eli reisi-vatsa-pakara -jumppa on helpon ja hypyttömän alkulämmittelyn jälkeen tehokas lihaskuntotunti, jossa keskitytään jalkojen ja keskivartalon lihaksiin. Tunnin päätteeksi venytellään. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin jumppaajille.

SH’BAM

(Liikunta- ja hyvinvointikeskus Aplico, Ratakatu 24)

Yksinkertaiset, mutta kuuman trendikkäät tanssiliikkeet tekevät SH´BAM- tunnista täydellisen tavan kohottaa kuntoa ja samalla koet olevasi tanssiparketin tähti- vaikka se ei olisikaan tyypillisintä sinua. Tunnilla kehität koordinaatiokykyäsi ja opit uusimmat tanssiliikkeet, parannat aerobista kuntoasi intervallityyppisen treenin avulla ja koet tanssinriemua – sinulla on niin hauskaa, että unohdat olevasi treenaamassa!

TERVE-SELKÄ

Lähes jokainen ihminen kärsii jonkinlaisista selkävaivoista jossain vaiheessa elämäänsä. Selkävaivat voivat olla pitkäaikaisia ja aiheuttavat merkittävää toiminta ja työkyvyn vajausta. Tämän vuoksi ennaltaehkäisevällä toiminnalla ja liikunnalla on suuri merkitys. Tunnin tavoitteena on ohjata hallitsemaan selän asentoja ja kehittämään kehonhallintaa. Tunnilla harjoitetaan vartalon lihasten tukitoimintaa ja rangan liikkuvuutta. Aktiivisten harjoitusten kautta pyritään vaikuttamaan kivunhallintaan.

VENYTTELY-TUNTI

Tunnilla tehdään kevyt ja helppo alkulämmittely, joka valmistaa lihaksia venyttelyyn. Venytykset ovat pitkiä ja rauhallisia. Tunti sopii hyvin aloittelijoille ja kokeneemmillekin kuntoilijoille palautuksen tehostamiseksi.

ZUMBA®

(Liikunta- ja hyvinvointikeskus Aplico, Ratakatu 24)

Keskivartaloa muokkaava tanssitunti, jossa yhdistellään eri tanssilajeja, mm. cumbiaa, salsaa, sambaa ja reggaetonia. Tunnilla yhdistellään latino-rytmejä tämän hetken kuumimpiin tanssiaskeliin. Energinen ja iloinen tunti, jonka aikana kulutat paljon kaloreita.