Tuntikuvaukset

JOOGA

Senioreille tarkoitettu joogatunti, jossa iän tuomat rajoitukset otetaan huomioon. Liikkeet tehdään sekä seisten että lattialla.

KIERTOHARJOITTELU KUNTOSALILLA

Tunnin alussa yhteinen alkulämmittely. Alkulämmittelyn aikana pyritään valmistamaan koko keho tulevaa kuntosaliharjoittelua varten. Alkulämmittely koostuu erilaisista liikkuvuus- koordinaatio ja tasapainoharjoitteista. Ohjaaja antaa myös vaihtoehtoisia liikkeitä, jos jokin liike tuntuu hankalalta. Alkulämmittelyn jälkeen siirrytään kuntosalilaitteisiin, joissa tehdään ohjaajan antaman ajan mukaan. Kuntosalilaitteiden välissä on sykettä nostavia liikkeitä, tasapainoliikkeitä, liikkuvuusliikkeitä, jne. Tunnin lopussa yhteiset venyttelyt.

KUNTOJUMPPA

Tunti on kaikkein haastavin senioriliikunnan tunneista. Tunnilla tehdään reipas alkulämmittely, jonka aikana syke nousee. Tämän jälkeen liikkuvuus- ja tasapainoharjoituksia sekä keskitytään tekemään kunnolla lihaskuntoliikkeitä seisten sekä patjojen päällä maaten. Lihaskunto-osuuden jälkeen venytykset.

LAVIS® -LAVATANSSIJUMPPA

Uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, jota tanssitaan ilman paria. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, valssi, polkka, foxi, salsa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssi-askeleiden perusteita.
Lavis® -lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija.

VENYTTELY-RENTOUTUS

Tunnilla on rauhallinen alkulämmittely yksinkertaisin ja kevyin liikkein. Alkulämmittelyssä keskitytään erityisesti liikkuvuuteen ja tasapainoon. Alkulämmittelyn jälkeen pitkät ja rauhalliset venyttelyt, jonka jälkeen rentoutuminen. Tunti sopii hyvin henkilöille, jotka kaipaavat rauhallista liikuntaa.

VOIMAA JA TASAPAINOA KUNTOSALILTA

Tunnin alussa yhteinen alkulämmittely helpoin ja yksinkertaisin liikkein ja erityishuomiota kiinnitetään tasapainoliikkeisiin. Alkulämmittelyn jälkeen siirrytään kuntosalilaitteille, joissa jokainen liikkuja tekee oman kuntotasonsa mukaisesti. Kuntosalilaitteiden välissä tehdään tasapaino-, liikkuvuus- ja koordinaatioharjoituksia. Kiertoharjoittelun jälkeen venytellään seisten. HUOM! Tunnilla ei mennä lattialle, joten tunti sopii erinomaisesti niille, joille lattialle meno on hankalaa.

VESITREENI

Tehokas liikuntamuoto, joka vahvistaa kehoa monipuolisesti. Vesi vastustaa liikkeitä ja tekee niistä tehokkaampia kuin kuivalla maalla. Nosteen takia vesi on lempeä ympäristö myös niille, joille normaali liikunta tuottaa hankaluuksia tai kipuja. Vesijumppa sopii hyvin myös iäkkäille, ylipainoisille, tuki- ja liikuntaelinsairaille, hengityselinsairaille ja sydänpotilaille. Vaikea sydänvika tai verenpainetauti voi kuitenkin olla vesijumpan este. Tarkista lääkäriltäsi lajin soveltuvuus itsellesi.