Vinkkejä omatoimiseen liikuntaan

Tältä sivulta löydät vinkkejä omatoimisen liikunnan harrastamiseen sekä sisällä että ulkona. Säännöllinen liikunta auttaa jaksamaan arjessa ja pitää mielen virkeänä!

Aikuisten liikuntasuosituksiin voit tutustua tarkemmin UKK-instituutin sivuilla.

Liikuntakeskuksen vinkit

Ulkona

Porrastreeni

Portaissa saa tehtyä helposti monipuolisen ja tehokkaan treenin, jossa voi kehittää sekä lihaskuntoa että kestävyyttä. Klikkaa tästä porrastreenivideoon.

Sauvakävely

Sauvakävely on tehokas tapa parantaa kestävyyskuntoa. Lisäksi sauvojen avulla saa hyvää liikettä ylävartaloon ja hartioille. Katso tästä vinkit sauvakävelylenkille.

Kotona

Kehoa huoltavat harjoitukset

Kotona pystyy tekemään monenlaisia kehonhuoltoliikkeitä. Oheisilta videoilta löytyvät liikkeet sopivat taukojumpaksi, lämmittelyksi tai omaksi harjoituksekseen.

Keppijumppa

Kehonhuolto

Lihaskuntoa yhdessä ja yksin

Lihaskuntojumppa

Jumppaa koiran kanssa

Perhejumppa

Tuolijumppa

Kevyt jumppa 30 min

Senioreiden oma jumppanurkka

Senioreiden jumppanurkassa on viikkoaikataulu sekä ohjeita senioreille liikunnan ylläpitämiseen kotioloissa. Jumppaohjeita päivitetään muutaman viikon välein vaihtelun vuoksi. Klikkaa tästä jumppanurkkaan.

Muita vaihtoehtoja

Liikunta- ja hyvinvointikeskus Aplico

Liikunta- ja Hyvinvointikeskus Aplicon YouTube -kanavalta saat treenivinkkejä ja ohjelmia. Katso tästä vinkit kotioloissa toteutettaviin treeneihin!

XYM Fit and Yoga

Joogaa ja kuntoliikuntaa aikuisille sekä lapsille. Klikkaa tästä YouTube -kanavalle!

Xjumpit

Lapsille ja nuorille suunnattua parkouria ja tulossa myös akrobatiaa. Klikkaa tästä YouTube -kanavalle!

FressiTV

Fressin suomenkieliset, maksuttomat LIVE-ryhmäliikuntatunnit, joiden avulla voit treenata kotona. Klikkaa tästä!